Välkommen

och hoppas du ska trivas. Efter ett uppehåll från min förra blogg har jag bestämt mig för att försöka på ny kula. Den förra bloggen skrev jag ganska mycket i det första året, men sen gav det inte så mycket längre. Eftersom allt jag skrev publicerades på internet kände jag att jag inte kunde skriva om precis allt, men samtidigt hade jag inga läsare den sista tiden, fatta vilket dödläge man hamnar i då.

Här ska jag i alla fall försöka uppdatera varje dag om mitt liv som den senaste tiden gått ut på att sätta väckarklockan jättetidigt fast jag har sovmorgon, läsa massor av böcker på olika språk så att jag inte hinner läsa den efterlängtade Harry Potter och dödsrelikerna, våndas över att jag måste ringa och prata med massa religiösa friskolor om mitt projektarbete, dricka te, dansa salsa och flamenco, snåla med pengar så att jag har råd med diverse inplanerade resor och julklappar, samt störa mig på mitt hår som tycks bli fett några timmar efter att jag tvättat det.
Ungefär.
Jag spenderar även otaliga timmar med näsan begravd i alla våra kokböcker och får lite ångest över att jag aldrig får ändan ur vagnen och lagar alla goda recept jag hittar. Mitt förhållande till mat har för övrigt blivit en besatthet de senaste åren. Från att ha gått runt i "jagärfetsomenkossajagtänkerslutaäta"-tankar i mina tidiga tonår, är jag nu besatt av att allt jag äter måste ge mig nånting; vitaminer, antioxidanter och annat för att jag ska hålla mig frisk hela livet, eller att det helt enkelt ska vara himmelskt gott. Jag vill liksom inte äta nåt halvdant, det funkar inte. Då tycker jag bara att det är bortslösad tid och bortslösade kalorier (ja, jag tycker fortfarande att jag är fet som en kossa ibland, även fast jag innerst inne vet att jag inte är det).

Sådär. Det här var säkert ett jobbigt första inlägg att läsa. Vad bitter och cynisk (för att citera Lars Winnerbäck) jag låter. Hm. Jag är inte det. Egentligen.

Jaja, nu ska jag kanske fortsätta städa mitt rumt lite, sen är jag sugen på att baka brownies :)

Kommentarer
Postat av: Kenza

svar: den jag har nu

2007-11-24 @ 14:34:48
URL: http://KENZAAS.blogg.se
Postat av: Stina

Jag vet inte riktigt om den finns mitt i city, men ute i förorten hittar du den i alla fall ^^ T.ex. i Haninge och Västerhaninge centrum.. Kanske en bit för långt ifrån stan bara för att luncha, men om man sugen på bra sallad och har gott om tid så varför inte ;)

2007-11-24 @ 15:24:11
URL: http://tillsammans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0