Fredag kväll

Haha, jaa gårdagen var trevlig. Hugo och jag hängde på Universitetet och drack te/kaffe en stund innan vi började irra runt efter Sulans kontor. Det var inte lätt. Efter en stund stöte vi på rektor Eva, som verkade lika förvirrad som vi och tillsammans hittade vi till slut till institutionen och Sulan. Vi gick och åt lunch på Lantis, det var himla gott. Broccoli- och blomkålsgratäng med tomatsås och bönsallad, mmm! Sulan lyckades göra mig ännu mer förvirrad vad gäller universitetsutbildningar, så det där med "Fransk hörförståelse och muntlig produktion" blir nog inte av. Har btw nyss anmält mig, blev Franaka I som jag ska tenta av fort som attan och en 7,5 poängskurs i Språkhistoria&Språklig förändring (tror jag den hette). Jaja, det ska säkert gå bra, ta livet med en klackspark!

Gårdagen på universitet bestod i överigt av en kort presentation av Lingolympiaden för de som jobbade på institutionen (fakulteten whatever) och sen fick vi te och chokladtårta :P Eftermiddagen tillbringades på stan och senare i en lång och jobbig bilfärd ut till en tygaffär i Barkaby. Skitkul.

Skoldagen idag var trevlig men ack så oproduktiv (heter det så?). Anna och jag invigde kyrktrappan och sista lektionen var svenska och jag hade inte förberett nånting alls så jag tror min lärare blev lite besviken på mig. Shit, går det att slöa till så mycket som jag gör och fortfarande vara favoriserad? Tror tyvärr inte det går så länge till. MVG i Svenska C känns avlägsnare än någonsin.

Tog en tur på stan efter skolan som resultarade i absolut ingenting. Sen kom jag hem och åt middag och har bakat danskt rågbröd som står i ugnen nu :) Kollade lite på Annie Hall men tilltalades inte så mycket av den som jag hade trott att jag skulle. Kanske hyr den nån annan gång, då jag inte är trött och har ont i huvudet,

Jag borde gå och lägga mig snart,

Sov sött :)

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Haha eller hur? det är nackdelen när man sen ska kolla dem på bio - man har redan sett
hel storyn.

2008-04-19 @ 19:07:16
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0