Nummer

Det där med telefonnummer är rätt kul. När jag säger mitt telefonnummer börjar jag med "sexsjutre..." medan jag har hört andra säga "sexhundrasjuttiotre..." Det blir en helt annan grej. Som min kompis Helenas nummer, för det är ett av de nummer jag kunnat längst. "Sjuhundratjugo" börjar det på, säger jag, medan hon själv säger "sjutvånoll".

Nyss skulle jag ringa till Anna. När jag rabblar upp hennes nummer blir det 073-xx xx xxx. När hon själv gör samma sak säger hon 073-xxx xx xx. Säger dessutom inte siffrorna en och en, som jag gör. Men den här gången. Tänkte faktiskt även jag 073-xxx xx xx när jag skulle slå numret. Och det gick precis lika bra. Inte för att hon svarade, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0