Klantig och förvirrad men ganska tillfreds

Idag har varit en sån dör dag när allting har gått fel. Det betyder inte att det har varit en dålig dag - för det har det inte - jag/vi har bara varit så otroligt klantig(a) hela dagen och saker har inte funkat.
Det börjar med att jag glömmer mitt SL-kort hemma. Bravo. Lyckligtvis sitter det ingen spärrvakt vid Rådmansgatan, så jag går förbi.
Jag skulle jobbat inomhus, men blir förflyttad till tornet. Patrick, Teresia och jag promenar snällt genom huset och allt går bra tills vi kommer fram till bufférummet och jag upptäcker att nyckeln inte ligger där. Efter frenetiskt letande slår Patrick och jag oss ner på golvet med våra termosar och annat pick och pack och väntar på att Teresia springer ner i shopen och letar. Hon kommer tillbaka fast från andra hållet och öppnar, fortfarande utan nyckel, så att vi åtminstone kommer in i tornet. problemet är bara att vi inte kan öppna därren till kassan eller skåpen eller nånting så vakten får göra det åt oss.
När vi öppnar tornet märker vi på riktigt att vi befinner oss i slutet av augusti; skolklasserna invaderar tornet. 1. de går in gratis, vilket betyder att 1.1. vi tjänar inga pengar på dem och 1.2. vi får inte slå in nåt i kassan och sitta och prassla med sedelbuntar, viljet ju är det roligaste (nästan) med tornet och 2. högstadieelever är högljudda och kastar saker där de inte får kasta saker. Vi råkade ut för mååånga högstadieelever idag.
Vad gällde flödet av gäster så var det oflyt idag. Få ut, få in.
Dessutom lyckades jag otaliga gånger tappa mynt, konto- och Stockholmskort som jag tog emot av turisterna. Fantastiskt. Teresia tappade kaffetermosen i golvet ett antal gånger också, den är lite bucklig nu.

Vad som var sjukt trevligt var att sista insläppet var redan 14.30 idag, 2,5 h tidigare än vanligt! Sånt gillar vi. Glömde såklart både min mobil och båda termosarna i tornet så jag fick vackert springa tillbaka och hämta allt.

Men jag måste ju skriva om det som har gått bra med dagen också. Den har överlag varit väldigt trevlig, men mysigt folk, mycket skratt och underbart nybakat bröd som jag köpte för 10 kr/st på Bulleboden på väg till jobbet imorse. Mums!

Snart ska jag träffa Anna. puss.

Kommentarer
Postat av: ANna

Hej. Vi har lägenhet i Paris. Du ligger här brevid, i din säng, och snarkar jättegulligt och jättehögt. PUSCH PÅ DIG!

2008-08-23 @ 01:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0