Julgodis

Det enda jag tog mig utanför dörren igår var för att gå till ICA och köpa mandelmassa och choklad och göra egna godisar. Chokladdoppad mandelmassa, that is to say. Efter tre bakfria månader kändes detta oerhört ambitiöst och kreativt. När alla mandelmassa var slut fanns det fortfarande ganska mycket smält choklad kvar så jag bröt loss några bitar pepparkaksdeg och doppade dem med. Det var inte gott. Jag måste börja julbaka lite mer seriöst.

Imorse ringde min kusin och väckte mig. Hon fattade först inte att det var jag för min röst var helt fucked up. Nu är det något bättre, men min äckliga hosta är fortfarande kvar, har haft den i säkert en månad. Och ja, den inkluderar typ slem. Mysigt.

Idag ska jag inleda min Stockholmsvistelse på riktigt och faktiskt ta mig ut på stan. Ska träffa världens sötaste Laura innan hon åker till Lübeck. Det känns så stört att jag kommer kunna köpa julklappar idag, i Paris var det som att man räknade bort en dag från veckan bara för att allt var stängt.

Det här  blev ett tråkigt inlägg men för tillfället händer faktiskt inte så mycket annat. Jag går runt hemma och dricker te och stickar och stalkar folk på Facebook, det jag är bäst på helt enkelt. pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0