Karneval!

Ojdå... att vara såpass inaktiv som jag varit de senste dagarna ser inte bra ut i statistiken haha... men nu ska jag förhoppningsvis kunna kläma fram ett ordentligt inlägg och börja kommentera lite hos andra.

Imorse steg jag upp halv sju, trots att jag inte börjar förrän 11.45. Det var ju karneval i skolan idag, den sista jag någonsin kommer få uppleva så jag var ju tvungen att vara i skolan i tid. Tyvärr fick jag bara höra fragment av karnevalslåten, Au bal masqué. Den är så himla mycket nostalgi! Ska se om jag hittar den på Myspace :P
Jag hade en rolig förmiddag ändå. Minglade runt i ettornas korridor och kollade på småbarnens långdans och tittade på när de lekte hela havet stormar, haha. Sen gick Anna och jag och kopierade affischer till alla<3dag och satte upp dem. Klockrent!
Åt lunch med Emilie och Annika, vi fick semlor till efterrätt :P De var godare än de brukar vara i skolan faktiskt. Grädden smakade för en gångs skull  inte härsket smör.

Ja, så började skoldagen då och den var väl inte myckett att hurra för. Hela naturkunskapen satt alla och panikpluggade svenska, vi skulle ha prov på ordkunskap. Så typiskt vår svensklärare att först bara skriva det på schoolsoft och sen informera oss om det face to face fyra dagar innan (i fredaga alltså). Det verkade inte som att det gick speciellt bra för någon faktiskt.
På latinet planerade vi vår kära Romresa. Vi åker på torsdag och kommer hem på måndag. jag ser verkligen fram emot det här, jag tycker det ska bli jättemysigt! Gå runt i Rom och titta på fina byggnader och italienare och turister och äta massa god mat och gå runt och känna sig glassig. Me like!

Kommentarer
Postat av: Bella

jag fattade det som att man lägger ut nätet och sen hämtar det senare nångång. Karneval det lpåter spännande!

2008-02-12 @ 16:19:12
URL: http://bellitabonita.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0