Day 1

Skoldagen har överlag varit bra, men jag känner fortfarande att jag lever i den där bubblan som jag måste ta mig ur...
Nåja, dage började iaf i kyrkan med prästen och rektorn som talade och så sjöng vi några psalmer och på slutet spelade orgeln För kärlekens skull och prästen fösökte förgäves hålla alla tysta och lugna i kyrkan haha..
Efter kyrkan samlades gymnasiet i aulan för info med BK. Det handlade om matsalstider, provscheman och lite annat. Menmen, kul som alltid med våra käre biträdande rektor :)

Sen tillbringade vi några timmar i sofforna uppe på vår våning och pluggade latin, gick ner en sväng och bad vår engelskalärare om hjälp också, haha. Vid halv elva gick vi och åt lunch. Lilla matsalen. Vi är dömda att gå till lilla matsalen från och med nu. Vår allra sista termin är vi tvungna at äta i lilla matsalen och lämna stora matsalen, det är henskt! Det är ingen som gillar lilla matsalen heller, nej usch...
När vi hade fått i oss våra makaroner och köttbullar/falafel och suttit och skrattat åt Rasmus (åt Ramus) gick vi upp igen, fortsatte plugga lite latin och sen var det dags för det fruktade provet. Det gick bättre än jag väntat mig, även om mina översättningar säkert blev jätteflummiga. :P

De sista lektionerna var svenska och engelska och efter det sprang jag in i klassrummet och fick Anna att dissa Filmfestivalen för att ha sällskap hem med mig (fast jag tror iofs att hon går ändå, hon sa att hon bara skulle hem och ta en powernap och sen gå till bion). Yayy! Vi gick förbi Konsum och Anna köpte lösgodis. Vi promenerade hem och pratade flak och årsbok och massa flum. <3

Nu ska jag göra te.

Dagens ordvits: Konsum-era. (jag klandarar dig inte om du tycker det var tråkigt)

Kommentarer
Postat av: Elin

åh tack.. dom flesta verkar gilla ettan :)

2008-01-08 @ 17:34:11
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Bella

Var ni i kyrkan första dagen? Herregud borde ju vara förbjudet att ha prov samma dag som man börjar!

Ja vi har släktforskning som ämne men det är på de individuella valen så det finns inte med i min vanliga kursplan haha.

2008-01-08 @ 19:19:48
URL: http://bellitabonita.webblogg.se
Postat av: Jenny

mm :S

2008-01-08 @ 20:10:42
URL: http://jjennny.blogg.se/
Postat av: dookie

svar: ah meh vad fuskigt :P ro hit! haha

2008-01-08 @ 20:29:17
URL: http://dookie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0