Glad/ledsen

Vet inte riktigt vad jag är. Just nu kanske lite mer dämpad, liksom.
Det började med att jag skulle åka från Hugo nu på eftermiddagen. Jag hade kollat upp tunnelbanetiderna och kom till stationen 2 min innan tåget skue gå. Jag fiskar upp mitt terminskort ur fickan i hopp om att det fortfarande ska gälla, men naturigtvis gör det inte det. Istället börjar jag leta i fickan efter mammas månadskort som jag lånat kvällen innan ifall en sån här situation skulle uppstå. Men jag hittar det inte. Det ligger inte i väskan heller. Att det gick som det gick är väl delvis mitt eget fel, jag kunde ju ha plankat, men jag gillar verkligen inte att göra det. Därför går jag fram till luckan och ber att få köpa en biljett in till stan och gubben börjar tjafsa nåt om att det är billigare att köpa i Pressbyrån bla bla... Jag nästan skriker åt honom att jag måste ha en biljett NU eftersom tåget står vid perrongen men han fortsätter tjafsa och till slut går tåget, jag bir skitförbannad, går in på Pressbyrån och köper den jävla biljetten och väntar 10 min till på nästa tåg. Suck.

Det blir inte bättre av att mamma naturligtvis blir arg för att jag tappat bort hennes månadskort. Jag sms:ade faktiskt direkt till alla som skulle kunna tänkas ha det medan jag väntade på tåget (Erika, Anna, Disa, Fanny och Hugo) men jag gick ändå ut och köpte ett månadskort till mamma. Det var 12 dagar kvar tills det gick ut och mamma gav mig 600 kr, men jag valde ändå att betala en del av det själv, det kändes bäst så.
Jaja, sånt händer. Det är snart glömt.

Nyåret blev lyckat iaf. Erika, hennes pojkvän Oskar, Eeerika och jag var hemma hos Anna och fixade oss, sen åkte vi hem till Josefin i Sollentuna, där vi skulle äta middag. Vi fick sitta vid ett separat bord, haha. Barnbordet :P Vi hade kul vid vårt bord iaf och strax innan tio åkte vi in till stan igen tillsammans med Disa och Fanny. Vi drog runt på Söder ett tag och det slutade på Wollmars, där vi sat och drack vin och annat och skrev listor på saker vi ska göra 2008. Bland annat ska vi ha mingelfest på Odenplans tunnelbaneperrong och så ska vi gå utklädda i Pridefestivalen :P

Strax innan tolv gick vi upp till Mosebacke och mötte Hugo och kollade på fyrverkerierna. Hans kompisar var där också och vi hängde runt ett tag och önskade gott nytt år och hade kul och sen vi hem till Hugo, Anna, Fanny, Disa och Eeerika och jag. Vi satt och spelade gitarr och sjönt och flummade tills de åkte hem vid tre-tiden. Jag sov hos Hugo och det var mysigt. Väldigt mysigt <3

Ska btw lägga upp en fett creepy bild på mig nån g¨ång, som togs igår på pendeln... :P

Nu ska jag plugga.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0