Hunger, mättnad och Converse

Jag har svårt att uttrycka mina känslor för andra än mig själv. Jag har hur mycket bra formuleringar som helst i huvudet och är jag bara på humör kan jag säga hur mycket som helst men kommer det till känsligare saker sluter jag mig. Blockerar mina känslor till och med för mig själv. Vi pratade länge igår kväll. Grät och pratade lite till och kom egentligen inte fram till så mycket men det var bra ändå.

Imorse försov jag mig. Ställde klockan på sex, vaknade halv åtta och fick panik. Jag vaknar aldrig av min väckarklocka längre, det måste vara mobilen. Mobilen måste man ju anstränga sig lite för att stänga av signalen på och då vaknar man. Väckarklockan kan man ju stänga av i sömnen.
Jag hann ändå, var i skolan halv nio, det var dags för årsboksmöte. Förutom Helena och jag var det två tjejer från ettan, en tjej från tvåan och Daniel. När vi har skickat ut mejl till alla två veckor tidigare och satt upp lappar så kommer ingen ändå, vad sur man blir. Mötet gick hur som helst bra, mycket skvaller.

Efter mötet följde som vanligt tre timmars håltimme, vad göra? För en gångs skulle gjorde jag faktiskt någonting bra av min håltimme, jag började med filosofiuppgiftenm skrev ungefär hälften. Sen satt Helena och jag i en av soffotna i säkert en timme och kollade på klockan och klagade över att vi var hungriga och det blev inte bättre av att vi hittade ett underbart recept på grillat lantbröd med mosad avokado och salamifylld kyckling, aaaaah det var underbart, vi satt och skrattade åt oss själva för att vi var så patetiska haha..

Till slut gick vi ner i matsalen och åt lunch, det var riktigt gott och när vi hade ätit klart tog vi filmjölk också, herregud jag somredan var proppmätt...

Jaja, hela dagen har varit flummig, men bra. Filisofin gick ut på typ ingenting och sen var håltimme IGEN och jag gjorde klart filosofin och lämnade in den och religionen och sen hade vi engelska och jag var fett muntligt aktiv, yayy!

Nu är jag hemma hos mamma en sväng. Hade tänkt gå och träna men kom på att jag inte ska göra det. Istället ska jag promenera till Fridhemsplan (tar ungefär 25 minuter) och ta tunnelbanan till pappa därifrån.
Jag ska INTE sätta på mig Conversen, måste jag komma ihåg. Har gått i Converse i princip varje dag under 3-4 månaders tid och det börjar kännas. De är helt platta, ingen stötdämpning, inte ett dugg formade efter fötterna. Jag har börjat få problem med hälen och knäna nu, inte bra. Ska nog ta på mig ett par sköna gympadojor, det ska bli härligt.

Nån annan som haft Converseproblem?

Kommentarer
Postat av: Olessia

usch, converse is so... USCH

2008-01-17 @ 17:20:24
URL: http://www.unikaolessia.blogg.se
Postat av: dudie

GOD BLESS CONVERSE, läs min blogg som firar ju fan 100års jubeleleum å så sitter du å tracka ner på dom på självaste BEMÄRKELSEDAGEN fybubblan!!!!

2008-01-17 @ 21:32:31
URL: http://dudie.blogg.se
Postat av: dudie

GOD BLESS CONVERSE, läs min blogg som firar ju fan 100års jubeleleum å så sitter du å tracka ner på dom på självaste BEMÄRKELSEDAGEN fybubblan!!!!

2008-01-17 @ 21:32:59
URL: http://dudie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0