Kalles randiga med banan

Om du aldrig har smakat det, gör inte det. Om du har smakat det, lider jag med dig. Jag vet hur det är.

Det var en lördagkväll i november och Anna och jag skulle hem till Vanja. Medan vi väntar på bussen i Alvik går vi in på ICA och hamnar vid kaviarhyllan. Våra ögon faller på en tub Kalles Randiga med banan. Vi är bara  tvungna köpa en tub och ta med oss.
När vi kommer till Vanja visar det sig att en kompis till henne har bakat kladdkaka. Sjävklart kommer vi på den roliga/konstiga/smarta/dumma idén att ha Kalles randiga på kladdkakan. Yayy, ett nytt partytrick! Den kladdkakan fick vi skölja ner med mycket Grolsch, uuu vad äckligt det var. Efter en stund dyker emellertid Vanjas kompis Micke upp och blir stormförtjust i kladdkaka med den groteska kaviar-bananblandningen på. Han blir mer och mer ivrig för varje sekund som går när han talar om alla fantastiska idéer han fått som inkluderar Kalles Randiga med banan. Han delar en clementin på två, klämmer en rejäl klick banankvariar på, stoppar den i munnen och njuter. Han borde ta och kolla upp sina smaklökar.

För att komma till saken, så läste jag en liten notis om just Kalles Randiga med banan i dagens På stan-bilaga. Där stod det att Kalles-tillverkarna kom på Randiga med banan för att göra livet aningen enklare för alla de svenskar som skivar banan och har på kaviar på sina mackor. De har inte lyckats med sitt uppdrag, kan jag säga. Att ha banan och kaviar på mackan kan jag faktiskt tänka mig är rätt gott. Men inte blandat i en tub! I den färdiga banankaviaren kan man nämligen inte urskilja kaviarens skarpa, rökiga sälta och bananens lena sötma, utan smakerna har blandats ihop till oigenkännlighet och smakar bara hur skumt som helst.

Så om du är en av alla de svenskar som har banan och kaviar på mackan: fortsätt med det. Låt inte Kalles göra jobbet åt dig.

Kommentarer
Postat av: T&D

Tack för kommentarerna!:) vi ska kämpa på ordentligt. Mm, vi får ju unna oss saker om vi verkligen vill, men då får man ju ta konsekvenserna med straffpoäng också ;)

2008-01-10 @ 21:27:18
URL: http://ourwaytoperfection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0