Skönhetshets

Oavsiktlig ordvits där. Vad jag syftar på är mina egna komplex över att jag inte bryr mig tillräckligt mycket om mitt utseende. Satt just och läste Rebecca Levi's blogg där hon skrev om alla sina rutiner för att hålla sin hud vacker. Det var peeling och massa krämer och jag vet inte vad. Och hon är ju inte den enda liksom. Vår älskade Blondinbella håller ju på likadant och i tidningar finns det ju hur mycket råd som helst att läsa vad gäller att hålla huden ren, ung och fräsch.

Jo, själv tvättar jag ansiktet med en speciell ansiktstvål som kommer ut som skum när man pumpar upp den. Sen använder jag ofta ansiktsvatten och avslutar med en E-vitaminberikad ansiktskräm från Body Shop. För övrigt smörjer jag in resten av kroppen nån gång i månaden och gör peeling ungefär en gång om året. Var det nåt mer?

Jag undrar, behöver man verkligen bry sig så mycket som vissa människor gör? Jag har överlag väldigt bra matvanor och dricker mycket vatten och det är ytterst sällan jag använder smink på huden. Sen har jag ju min ansiktskräm, borde inte det räcka?

Men jag har faktiskt upptäckt att jag skulle behöva peela ansiktet ibland, är det nån som har nåt bra tips på ansiktspeeling? Och kroppspeeling med, för den delen.

Vad har ni för skönhetsrutiner?


Kommentarer
Postat av: Tu madre

Aa, det är hennes favorit med mimmi pigg på. Hon älskar den så mkt att hon till och med sover i den ibland...

2008-01-13 @ 22:10:18
URL: http://www.tumadre.blogg.se
Postat av: Bella

Haha jadu ansiktspeeling använder jag inte särskilt ofta men ansiktsvatten däremot är jag kär i haha! Men kroppspeeling jadu det finns ganska många o välja mellan men en som inte är så stora korn i är mjuk & skön och den är faktiskt oväntat bra. Och ja singellivet är härligt jag brukar tänka att singellivet är det bästa livet =)

2008-01-13 @ 22:40:43
URL: http://bellitabonita.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0