Sopfolket

Nu borde jag egentligen fortsätta plugga, läser lite mer sen i sängen tror jag. Måste bara skriva om det jag nyss läste på Blondinbellas blogg. Hon skrev om dagens avsnitt av Outsiders, som idag handade om "sopfolket", människor som lever av vad andra människor har slängt. "Parasiter" kallade BB dem för. Jag förstår henne till viss del. Men om man vänder på steken, är inte vi vanliga konsumenter precis lika mycket parasiter? Så som vi överkonsumerar kommer ju jordens resureser snart vara slut och sen står vi där och vet inte vad vi ska göra. Kan man då inte se "sopfolkets" sätt att leva som ett litet bidrag till att hålla jorden levande längre? Minska sopbergen en aning och se till att en aning färre varor produceras (för i längden borde det ju bli så). Eller?

Btw, tack till dig som skrev en uppmuntrande kommentar om latinet :)

Kommentarer
Postat av: Ida

haha vi alla är parasiter ! ;)

www.ajdel.blogg.se

2008-01-07 @ 21:58:48
URL: http://www.ajdel.blogg.se
Postat av: dookie

haha ja precis, vi är alla parasiter :P

2008-01-08 @ 11:26:47
URL: http://dookie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0