Dagen innan studentens lyckliga dag

Idag har jag:

- Skrivit klart SSU (franskauppsats)
- Handlat massa grejer på Prisextra
- Gjort hummus, skurit paprika, lök och jordgubbat, rivit lime
- Varit och handlat ännu mer
- Dammsuigt
- Moppat golv
- Plockat undan massa grejer
- Burit upp stolar och bord från källaren
- Stekt kyckling
- Betalat slutskivan

Imorgon ska jag:

- Ha sällskap med Anna till kyrkoparken
- Äta "den sista måltiden" (dvs champagnefrukost utan champagne)
- Sitta i kyrkan i två timmar
- Äta studentlunch
- Få mina slutbetyg
- Springa ut på kyrktrappan och sjunga Studentsången och la Marseillaise
- Pussas och kramas med familjen
- Åka flak
- Låna duschen hos mormor
- Äta massa mat och tårta med släktingar
- Parta

Just nu känns det som att morgondagen är den största dagen i mitt liv. Det känns helt overkligt. Låt mig poängtera att jag gått i Franska Skolan i 13 år, jag känner liksom inte till så mycket annat. Och imorgon tar det slut. Shit.

Hoppas jag kommer kunna sova inatt. Antagligen inte. Men jag ska ändå gå och lägga mig nu, eller senast elva. Ska gå upp klockan sex imorgon. Måste kolla så att det inte är nåt jag har glömt nu.

Sov gott, för det kommer jag göra, när jag väl somnar. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0