Dagens i-landsproblem

Dagens i-landsproblem 1 var när jag hade smort in mina naglar och nagelband med en mjukgörande kräm och precis då fick ett sms. Jag var lite kladdig om fingrarna och kunde därför inte öppna mobilen för att läsa sms:et. Krämen ska verka några minuter och sedan sköljas bort men jag ville inte vänta med att läsa sms:et så jag bestämmer mig för att helt enkelt torka bort det värsta med lite hushållspapper, varpå jag stöter på Dagens i-landsproblem 2, nämligen att det faktum att min hjärna efter alla år med stora avstånd mellan perforeringarna på hushållsrullen är inställd på att riva av en ganska bred bit papper, så att två "sektioner" av vårt nya klimatsmarta ta-inte-mer-än-du-behöver-hushållspapper med mindre bitar kommer med, istället för bara en.

Lång mening. Oops.

I övrigt har dagen beståt av årsbokssnack här hemma med Anna, Disa och Helena. Vi lyckades komma fram till en hel del för ovanlighetens skull, bl.a. iv ilken ordning vi vill ha alla sidor och vem vi ska ha på omslaget osv. Det kanske blir en bra årsbok trots allt.

Helena, Anna och jag gick ner till Organic Green och åt lunch, himmelskt som vanligt. Helena avlägsnade sig efter ett tag och Anna och jag satt kvar och drack te och åt en JÄTTESTOR kanelbulle. Vegansk var den dessutom och helt sinnessjukt god. På Urix -06 blev vi bundisar med folk från Djurens Rätt och käkade deras veganska bakverk och även de var faktiskt godare än "vanliga" bakverk. Vad beror det på egentligen?

Kommentarer
Postat av: Spinster

Grädden på moset hade väl varit om du hade hade målat naglarna precis innan du fixade med nagelbandscremen. Du vet när man tror att nagellacket har torkat men det inte riktigt har torkat. Det har hänt mig och det blir inte vackert kan jag lova.

2008-03-28 @ 19:40:48
URL: http://ConfessionsOfASpinster.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0