Kierkegaard

Den där jäkla filosofiläxan, jag vill bara bli av med den! Vi har fått några utdrag ur texter av Kierkegaard och nu ska vi skriva några sidor utifrån de här aspekterna:


Se Hegels tänkande hos Kierkegaard!


Liv och verk. Interaktion mellan ångest - övergivenhet - utanförskap!


Förhållande till föräldrar, kvinnor, gud, medmänniskan och vänner

Jag kommer verkligen aldrig igång och jag vill ju inte skicka in det hur sent som helst. Men texterna vi har fått är verkligen skitsvåra att förstå så det är fan segt att börja skriva.
Sanningen är den att jag arbetar bäst under press, det tror jag väldigt många gör. Magister Gräns hade varit kapabel att skriva upp de här punkterna på tavlan och be oss skriva några sidor på lektionen, som ett läxförhör. Det hade varit segt i början, men visst fan hade jag klarat det! Nu när jag inte riktigt har nån tidspress förutom den press jag sätter på mig själv så är det inte lika lätt. Men jag får försöka ha i åtanke att jag skulle kunna skriva skiten på en timme om jag ville, så varför kan jag inte bara göra det?


Kommentarer
Postat av: Nathalie

ja bodysar är riktigt bra! jag har en på mig just nu :) en svart från mq med lite rygguringning. ritkigt snyggt :D

2008-03-22 @ 21:35:41
URL: http://nathalieelina.blogg.se
Postat av: anna

filosofi kan vara skitjobbigt men skitintressant o kul med.
kram!

2008-03-22 @ 21:50:52
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: emelie

läs mitt inlägg om varför jag är för prostitution, om ni läser så kommer ni nog förstå!

2008-03-22 @ 23:02:47
URL: http://century.blogg.se
Postat av: Alicia

Sv: Jag vet faktiskt inte, ville jättegärna åka på festival, men min mamma och pappa gillade inte den iden alls :/ Så får se hur det blir med det :/

Tack så mycket! :D Mitt hår är ganska uppklippt, håller på och växer ut det :)

2008-03-22 @ 23:12:05
URL: http://aliciahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0