Jesus-manifestationen

Idag har jag varit duktig. Åtminstone under mina första vakna timmar. Jag dammsög och moppade hela köket och gick med tidningar till pappersinsamlingen. Gjorde lite grejer till Årsboken och skickade in också.
Sen gick mamma och jag in till stan och kollade på lite studentklänningar. Har inte hittat den där perfekta klänningen än, men det kommer väl. Mamma bjöd på en tonfiskfocaccia till lunch i Gallerian, den var gudomligt god! Rekommenderar den verkligen, ifall ni har vägarna förbi.
Här skildes mamma och jag åt och jag fortsatte min jakt. Gick runt i lite olika affärer och kollade men hittade som sagt inget. Smet in på Blueberry och köpte en kaka. En sån där "nyttig" kaka på dinkelmjöl och hasselnötter. Det var smaskens :P När jag gick förbi Kungsan undrade jag varför det var så mycket människor där, så jag gick dit och kollade. "Jesus-manifestationen" var det tydligen och massor av olika samfund fanns representerade. Jag pratade med en gullig kille som hette Arvid från Filadelfiakyrkan som försökte få mig att börja prenumerera på deras tidning. Jag avböjde men det var svårt. Jag slår vad om att han jobbar som abbonemangsförsäljare i vanliga fall, haha.

Nu har vi precis ätit middag, torsk med potatis och grönsaker i ugn och god dressing. Mamma köpte torsk odlad i Norge, nån påläst människa som kan svara mig på om det är miljömässigt försvarbart?

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack för kommentaren! Håller med; det är charmigt
men det kan bli så uttjatat också.

2008-05-04 @ 18:03:38
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0