Ny klänning (nr 29 tror jag)

Mamma fick ett ryck och städade badrummet ordentligt idag. Nu luktar det så där nytvättat och "hotelligt" i badrummet. Som när man är på semester utomlands. Klorlukten och den svagt blomaktiga doften blandat med det fräna från rengöringsmedlet får mig att tänka på stora hotellkomplex i något medelhavsland där allting luktar städning, fast på ett positivt sätt. Mm, hotell... Jag gillar att bo på hotell. Speciellt hotellfrukostar, det är bäst.

Idag har jag gjort många grejer. Jag var på visning i Stadshuset imorse, det var skoj. På riktigt, faktiskt. Lotta guidade oss, hon är så mysig.
Efter det åkte jag hem, bytte om och åkte upp till Boutique Två Tre gånger där jag lämnade in lite kläder i mars. Hon hade bara sålt två plagg så hon förlängde tiden och lade utlämningsdagen den 20:e juni istället.
Åkte hem, bytte om (igen) och åkte ner på stan och mötte upp mamma. Vi delade på en god lammfärsrätt i Kungsan, sen gick vi och köpte en ny stavmixer och promenerade hem. Mamma skulle in på Systemet och jag gick hem lite i förväg och sen när mamma kom hem så hade hon köpt en klänning till mig :) De hade loppis här i närheten och så hittade hon den och tänkte att jag skulle gilla den och det gjorde jag. Med råge. Tack mamma :D
Jag har tänkt på det där med kläder och var man köper dem nånstans. Klänningen jag fick idag är visserligen jättesöt och fett 60-talig och allt och jag hade lätt köpt den själv om jag hade varit på den där loppisen. Hade det varit en second hand-affär hade jag nog gjort det också, om den inte hade varit för dyr. Men hade det varit H&M, elle rom jag hade sett klänningen på Pimki, som den ursprungligen kommer ifrån, hade jag säkerligen lagt märke till den tittat på den men inte köpt den. Avfärdat den som "liiiite för tråkig". Eller nåt. Hur kommer det sig att det spelar sån roll var kläderna kommer ifrån?

I övrigt har jag pratat lite i telefon med H, ätit middag (rester från gårdagen, kyckling med en röra på tomater, lök och mango chutney med dinkelris till). Nu sitter jag och dricker te och försöker få tag på Disa. Det bär av hem till Fanny ikväll för att kolla på ESC och Disa ska ju förhelvete med... Ska försöka ringa igen.


Kram!


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

hoppas du får en fin söndag! kram!

2008-05-25 @ 01:35:14
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0