Ulriksdal

Som sagt, mitt humöt har åkt berg- och dalbana idag utav bara helvete. Vissa stunder bara orkar jag inte med någonting och blir alldeles nedstämd och skygg, andra stunder går jag runt och får massa roliga idéer och livet leker. Jag tror och hoppas att det har med den annalkande studenten att göra och att jag börjar bete mig normalt från och med 6 juni.. :P

Jag har umgåtts med min mamma hela dagen idag. Först åkte vi ut till Ulriksdals slott och köpte blommor och så tog vi en promenad där ute, gud vad fint det var! Helt underbart, den perfekta picknickplatsen! Hoppas det går att ta sig dit med buss för i så fall kommer jag att vara stammis på de gräsmattorna i sommar.
När vi kom hem gick vi ut och tog en promenad till, vi gick runt i Birkastan och Röda bergen. Det sistnämnda är ett helt fantastiskt område, definitivt ett framtida boendealternativ. Så mysigt och hemtrevligt, som en liten stad i sig.

PÅ vägen hem gick vi och handlade och kände oss nästan äckligt nyttiga när vi la upp varorna på bandet: hel dinkel, fullkornsbröd, broccoli, palsternacka, kiwi, grapefrukt och mango. Jaja, vi lär väl må bra iaf :P

Nu ska jag dricka te och fortsätta läsa franska. Kanske skriver lite mer senare ikväll. pusspuss!

Kommentarer
Postat av: Disa

Har du kollat in Stora Essingen? Där vill jag bo! En egen ö inne i stan. Som en liten småstad. Finns både stora, fina villor med fruktträdgårdar och mindre lägenheter. Och nära till Mälaren. Wunderbar! Vi får ta och gå dit och promenera nån dag när det är vackert väder. Till fots tar det ca 20 min. från Fridhemsplan, men man kan ju ta ettan också.

Men Röda Bergen är också hur fint som helst. Det ligger kanske lite bättre till än Essingen också, mer centralt.

Fast själv är jag nog en wannabee-Stora Essingenbo... haha ;))

2008-05-26 @ 15:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0