2 april

Tidsmässigt vill jag att dagens inlägg börjar klockan halv tre för innan dess bestod dagen mest av fransmän och deras dåliga sidor. Halv tre tog jag mitt pick och pack och drog från jobbet fortast möjligt. Fick lust att göra nåt kul så jag bestämde mig för att överraska Sarah på gamla jobbet. Småsprang hela vägen, åkte tunnelbana åt fel håll en station men det gjorde inget för jag kom fram innan de hade hunnit gå. Träffade gamla kollegor, det var trevligt. Sen promenerade Sarah och jag till Gare de l'Est där vi skildes åt.

Gick nerför hela Boulevard de Strasbourg/Sebastopol i den stekande solen. Återupplevde Africa paradise, mmm. Blev "upptäckt" av en fotograf på vägen, han frågade hur gammal jag var och jag svarade strategiskt nog 17 så då lät han mig vara, haha. Köpte en frappucino på Starbucks och vandrade vidare hemåt genom Marais, lyssnade på Lars Winnerbäck och bara njöt. Jag var på så sjukt gott humör och det håller i sig än. Det var bra, det var äkta. Det var ingen extas, det var bara mitt sinnestillstånd som solen hade lyft upp och som det känns kommer stanna uppe med solen tills den går ner i vinter.

Nu sitter jag och försöker hålla Larven Lukas vid liv. Ossian och jag har ätit pasta med champinjonsås och sen kanske Anna och jag går ut. Jag tror jag behöver det, just nu känner jag mig fylld av en massa vårenergi som måste ut. ut, ut, ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0