Matprat

Något vår nya fina lägenhet faktiskt saknar är ordentliga skålar så i början visste vi inte riktigt hur vi skulle äta yoghurt för det är fan osoft att äta direkt ur förpackningen om man ska ha typ flingor i (ja, vi köper små yoghurtar om 125 g var för det är typ fransk standard och så måste man se till att man köper rätt sort för annars är det lätt hänt att man får franska äckliga yoghurtar med gélékonsistens). Men så upptäckte vi att vi har små cappucino(?)färgade kaffekoppar som man kan äta ur och jag tycker det är så mysigt att jag nog tänker fortsätta med det även efter det att vi har köpt skålar.

Tog btw nyss en sån där söt liten kopp och åt yoghurt, mandlar och nyinköpta ekologiska havregryn från Naturalia. Väl där passade jag på att köpa mandelpasta, en ytterst nödvändig beståndsdel i min kostcirkel, oavsett vad folk säger, samt en chokladkaka bestående av 100% kakao. Gör inte samma misstag som jag, barn. Det smakar metall. Anna försökte krossa den och blanda med rödvin och spraygrädde men inte ens det kunde rädda den. Vi tänker ge oss på att blanda i återstoden av kakan i en tiramisù, socker löser alla problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0