Brandförsäkring,är det så svårt?

Så blev det att Adrian stannade till torsdag eftermiddag istället för att åka hem imåndags morse som det var tänkt. Så det kan bli.

Winnerbäck var inställt så vi gick på bio istället och såg Inglorious Basterds. Sov hos morfar och åkte tillbaka upp hit på måndag morgon. Blev utvärderad av min lärare i muntlig språkfärdighet och fick beröm som får självförtoroendet att räcka i veckor framåt. Bra där.

Funktionärade på Lingolympiaden på tisdagen. Mitt lag kom tvåa, yayy! Fick en biocheck för besväret och fick även lyssna på en föreläsning om konstiga språkljud där bland annat ett av de vanligaste ljuden i ryskan togs upp. Det var roligt.

Suttit isolerad och pluggat Rysslands historia och samhälle hela helgen. Idag har jag gjort det mesta förutom att plugga. Gick upp klockan sju men tiden har gått åt till att tvätta, gå ut med sopor och pappersinsamling, köpa Listerine och annat nödvändigt på apoteket, samt velat fram och tillbaka ifall jag skulle ringa in till Quizzo och vinna 3000 spänn. Fråga mig inte varför jag inte gjorde det.

Nu ska jag cykla iväg och plugga med P-C. Förhoppningsvis få lite klarhet Rysslands politiska system. Vad de gör det krångligt för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0