Funderingar om livet&andra viktiga grejer

Jag älskar skolstarter. Jag älskar hur peppad man är i början och framförallt älskar jag, eller hatar att älska, hur mycket tid folk lägger ner på hur de ser ut för att ge precis rätt signaler. Trodde jag, ja. Detta kanske främst gäller förstaårselever på gymnasiet. Här är de flesta för det första inte nya och framförallt inte tonåringar längre. Eller så har de lagt ner så mycket tid att de fått till precis rätt "jag bryr mig inte"-look för inte fan verkade folk särskilt fixade igår. Det var bara jag som kom där i dödskallekjol med spetsstrumpor och stor tyllrosett i håret. En outfit med fler än två komponenter liksom, det får jag sällan till om jag inte tillbringar den där extra timmen framför spegeln.
Idag blir det lite slappare, ska till Sthlm i eftermiddag så det kändes bekvämare att strosa runt där (det är skoshopping på g) i aa-fodral och Disas Myrorna-tröja. Standardoutfit, alltså. Jag funderar på ifall jag har börjat klä mig annorlunda sen jag färgade håret. Jag tror att jag medvetet anpassar mina klädval efter min nästan svarta hårfärg. Trivdes till exempel inte alls i mina jeansshorts och randig tröja på Popaganda i helgen, trots att det var det enda jag hade på mig i våras. Nu känns det mer motiverat att klä sig i svart och lila och döskallar.

Vad mycket svammel det blev där. Men jag måste ju fördriva tiden med något, när jag går upp innan åtta och inte har lektion förrän kvart över tio. Och jag pallar inte sitta och skriva det där jäkla alfabetet längre.


Kommentarer
Postat av: D

alltså. det finns hipster på min kurs! :O

2009-09-03 @ 08:25:16
Postat av: Anonym

hipsters med s men ar jag

2009-09-03 @ 08:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0