Ärtor

Kom på att jag haft ett gäng gula ärter liggandes i blöt i kylskåpet i säkert ett och ett halvt dygn så jag bestämde mig för att koka dem så här mitt i natten. De ska koka en timme, jag kan lösa korsord så länge.

Tanken är att jag ska göra hoummus imorgon. Är himla sugen på det. Nu står det ju "gula ärtor" på paketet. Hur skiljer de sig från kikärtor? Är det samma sak? Skillnaden borde ju inte bli enorm, tycker man.

Anyway, önska mig lycka till. Med ärtorna och med sömnen. Efter enbart sex timmars sömn inatt har jag faktiskt redan gäspat några gånger så här vid halv ett-snåret. Hoppas faktiskt kunna somna redan två idag. Det skulle vara underbart. Inte kul att ligga vaken nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0