Hello Kitty - bättre kan du (?)

Var ute länge idag. Så länge att jag hann bli sjukt kissnödig (finns det överhuvudtaget några offentliga toaletter i Uppsala) samt sjukt hungrig. När jag kom hem fanns det ingen tid för matlagning, min mage vände sig inåt och krävde påfyllning så det fick bli bröd, tahin, fetaost och ärtskott. Himla trevligt skott det där. Klippa ner i sallad eller på mackor. Känns nyttigt.

Rundan blev bra redan från början. Behövde bara gå till Myrorna två kvarter bort för att hitta en fin randig tröja och en rysk MTV-tshirt. Borde ta bilder och visa er. Den är fantastisk.

I en annan andrahandsbutik, av det lite exklusivare slaget, bev jag förälskad i en sån där liten brun plastväska från 70-talet. Den kostade dock en dryg tiondel av studiebidraget så vi får se hur det blir med den. Det fanns för övrigt mycket att bli förälskad i i den där butiken. Förälskad och nervös. Gick därifrån tomhänt.

Dagens sista stopp blev Hello Kitty-butiken. Den har funnits där i flera månader men jag besökte den först nu. Var sjukt uppspelt men blev besviken när jag väl kom dit. De finaste Hello Kitty-prylarna hittar man på helt andra ställen. Är sugen på ett par hörlurar. Fanns inte där. Fanns miljoner olika ryggsäckar, handdukar och klistermärken men ingenting att falla pladask för. Blev ett paraply till slut. Bara för att.

Ikväll har jag kollat på rysk film och målat mina naglar skimrande ceriserosa. Kom på att de där ryska filmerna kommer bli mycket roligare att se när jag har sällskap så jag väntar med resten av den.

Nu ska jag se American Pie 2. Det kräver lagom lite tankeverksamhet.

Kommentarer
Postat av: Neha

Hehe okej^^

2010-01-15 @ 21:49:44
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0