9 juni

Lite av sommaren försvann när man plötsligt fick en vardag igen. Faktiskt. Solen värmer inte lika mycket nu när jag ställer klockan på morgnarna och tillbringar mina dagar i diverse föreläsningssalar och på Studentbokhandeln istället för på balkongen med en ask jordgubbar.
Att jag faktiskt måste plugga också är något jag förträngt. Vad det än är tar man det inte på lika stort allvar i juni, juli, augusti. Ja, till slut kom ju de med. Och än är det bara juni.
Jag fortsätter att längta till Stockholm men någonting hände med staden sist. Var där måndag-tisdag. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Hade inget behov av den. Åt middag med Hugo, fikade med pappa och köpte fina saker jag önskat mig länge. Hur bra som helst var det. Ändå var jag främling i staden. I mitt älskade Stockholm. Jag hoppas att jag hittar någonstans att ta vägen i framtiden.
Den är vacker, den här kvällen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom med till Lund i juli! Puss

2010-06-10 @ 14:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0