Preparations for discussing constructivism with a Martian

Vad brukar just du skryta om?
En av mina grejer är ju att jag aldrig blir sjuk. De där sega vår- och höstförkylningarna räknas inte. Det är mest rinnig näsa, rostig hals och ett huvud som är dimmigare än vanligt. Men att stanna hemma från skolan för att man är sjuk har aldrig kommit på fråga.
Idag hände det. Hela grammatikföreläsningen var jag tvungen att sitta lätt bakåtlutad och snörvla och gå ut och snyta mig ibland. Mys. Så innan de två sista timmarna tog vid tog min lärarinna en snabb genomgång med mig om förra veckans uppgifter (som hade gått bra i stort sett, tyvärr har jag en tendens att hitta på egna participformer som inte existerar) och sen cyklade jag hem. Jag har ätit yoghurt och druckit te och nu ska jag läsa klart en text. Sen tar jag resten av kvällen ledig. Kanske bäddar ner mig med några av de där tidningarna jag köpte för pinsamt mycket pengar i måndags. Eller det nya numret av Språktidningen som kom igår. Där finns fyra uppslag skrivna om hur man kommunicerar med rymdvarelser. Det kan förhoppningsvis komma till nytta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

JAG HAR KÖPT TIDNINGAR FÖR TVÅHUNDRAFEMTIO SPÄNN

2010-10-08 @ 23:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0