Om smoothies och dumburkar

Jag älskar soliga söndagar. Soliga, roliga, utan åtaganden. Min söndag var mest deppig. Ingen särskild anledning. Vädret, kanske. Hade inte alls någon lust att städa förrådet eller sätta surdeg som jag planerat. Somnade ett tag på eftermiddagen och missade en filmvisning. Suck. Men vissa dagar måste väl få vara sådana också.
Imorse gick det trögt att stiga upp men jag gjorde det till slut. Tog ett tidigt tåg till vår vackra huvudstad och strosade runt. Mest i Beyond Retro-butiker, handlade några fina saker för presentkort jag fick i julklapp. Blev lite hungrig och köpte ett hutlöst dyrt mellanmål på Urban Deli. Men det kanske det kunde få vara värt, den här gången. En valnötsbulle och en apelsin-avokado-kiwi-mynta-smoothie. Det smakade bra i solskenet.
Kvällen avslutades med En unge i minuten och ett telefonsamtal med Anna-Maja. Jag gillar att tillbringa söndag- och måndagkvällarna i sängen framför tv:n, har jag upptäckt. Ägnade knappt min tv någon uppmärksamhet alls förut men gör det mer och mer, speciellt alla roliga matlagningsprogram. När det handlar om något annat, typ Solsidan, Wallander-filmer eller förlossningskliniker, får tv-tittandet gärna epitet som "svennesöndag", för att rättfärdiga på något sätt. Småpretentiösa later har vi alla.

Kommentarer
Postat av: karin

låter som en mysig dag :)

2011-03-29 @ 21:02:54
URL: http://trattoria.blogg.se/
Postat av: emilia

Jag håller med, lät mysigt och i lugnets tecken. Sköt om dig!

2011-03-31 @ 09:06:55
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0