Liv

I våras fick bloggandet ta stryk för att jag inte hade någon vettig sysselsättning om dagarna, blev deppig och mest gick runt och inte gjorde något alls. Den senaste månaden har jag knappt hunnit blogga alls, hur mycket jag än vill ha sagt.

 

Jag känner på mig att den här terminen kan förändra mitt liv. På riktigt. Sättet på vilket mina tankar går i helt nya banor, den energi jag varit uppfylld av efter de senaste dagarnas innovationsworkshop. Upp tidigt, tänka, iväg, samla information, spruta idéer, skriva, måla, bygga, leka, komma hem och låta den sista septembersolen värma när man tar med sig plugget ut på balkongen, ta tag i städprojekt och inte känna ett uns av trötthet.

 

Jag har lagat lite mat också. Hittar tyvärr inte laddaren till kameran men kanske bjuder på lite sunkiga mobilbilder nån dag.
Mitt senaste matprojekt är att äta ur mina förråd. Jag har en tendens att impulshandla och bunkra så den här terminen ger jag kreativiteten en extra skjuts genom att handla (nästan) minimalt, använda det jag hittar i frys och skafferi, dels för att hålla i sparpengarna, dels för att få undan lite innan jag drar härifrån om några månader.

 

Jag tänkte tipsa om en sjukt trevlig grej att göra! Riv några rödbetor, blanda med kokt bovete. Stek lök med spiskummin, chili, kanel, ingefära, timjan, salt, en nypa socker, hackade nötter och pressad vitlök tills det blir lite karamelliserat. Blanda alltihop, gärna med lite mjöl och vatten också, då håller det ihop bättre. Stek biffar och ät med saltgurka och majonäs. Eller fräs upp blandningen i en panna med rapsolja och ät med spaghetti, nymalen svartpeppar och en aromatisk olivolja ringlad över. Eller med dinkel. Bra grejer.

 

Idag är jag hemma och läser om ekonomiska teorier, globalisering och systemtänk. Nu ska jag fortsätta med det, så har jag mer tid över för roliga grejer nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: LIENE

Det där lät gott :)

2013-12-03 @ 13:35:46
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0