Chessecake och kardemummaskorpor

Dålig uppdatering idag igen, men jag har om möjligt haft 'nnu mer att göra idag än igår. Jag kom ju is äng rätt sent, så vaknade inte förrän elva. Gick upp och åt frukost och klädde på mig och efter det har jag i princip varit igång hela dagen. Gått på stan och ändrat julklappsinköp, inhandlat de sista julklappskomplementen, städat, varit i mataffären, bakat cheesecake, sprungit runt alla världens käna mataffärer efter kycklinglever (hittade till slut på Daglivs Fridhemsplan. Underbar affär det där), klätt granen och bakat kardemummaskorpor. Det sistnämnda projektet är inte helt färdigt än. Har skurit upp dem och nu står de i ugnens eftervärme och blir torra och knapriga. mm... vi smakade på några kantbitar som vi struntade i att sätta in på eftervärme eftersom vi ändå inte ska ge bort dem och de var underbart goda.

Imorgon är det alltså julafton. I år igen. Varje år när julen är slut tänker man "jaha, så var det slut i år igen, nu är det ett heeelt år kvar..." Men så infinner den sig helt plötsligt, julen. Innan man vet ordet av så är den bara där.

För ovanlighetens skull har jag så här kcällen innan ingen som helst aning om vad jag ska ha på mig på julafton. Tidigare år har det alltid funnits nån självklar outfit, men i år finns det verkligen inte det.
Kanske ska jag ta nån av kjolarna som jag köpte i Berlin? Den blommiga är ju väldigt fin, men den är tyvärr inte särskilt bekväm. Synd att jag inte har sytt in den bruna klänningen jag köpte i Paris på höstlovet, den skulle vara jättebra. men som sagt, den är lite för bred just nu.

Jaja, jag får se. Kanske lägge rupp en bild på min juloutfit de närmaste dagarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0