Klänningsprat

Det har varit massor med turer fram och tillbaka gällande min balklänning. Jag hittade först den här klänningen och tänkte låta sy upp den. Visst är den fin? Nackdelen var bara att det skulle bli ruskigt dyrt och vi ville ju ha ett sidentyg av hyfsat hög kvalitet. Mamma och jag åkte runt till flera tygaffärer, några inne i stan, en i Barkaby(!) i torsdags och senast i förmiddags en tygbutik i Sundbyberg. Vi blev bara på dåligt humör av att gå runt och inte hitta några bra tyger, haha... Så vi åkte in till stan igen och gick till PUB och åkte upp till översta våningen och deras vintageavdelning. Och där fanns den! En Marimekko-klänning i bomull, vit med svarta fyrkanter på. Hellång med smock högst up. Enkel och underbar. Billig var den också (mot vad det skulle kostat att sy upp en) så vi slog till! Nu kan jag kosta på mig fina accesoarer också :P

Lika lätt var det inte med studentklänningen. Det är i och för sig inte panik än, men snart kommer rusningen börja och stan kommer vara tömd på vita klänningar. I en av affärerna i SOUK-gallerian provade jag en vit, axelbandslös klänning som bestod av underklänning och virkad överklänning. Knappar högst upp, band i midjan och så där fint utställd. Formen har man ju sett förut liksom men tack vare detaljerna känns den lite extravagant och prinsessig och inte som en random fjortiskänning. Den är helt klart ett alternativ!
På Beyond Retro provade jag två klänningar; den ena var kritvit och ganska enkel, den andra mera benvit med små ärmar, knappar högst upp, hög ringning, rak, 60-talig. Den var jättejättesöt och jag ville verkligen ha den men mamma var tråkig och tyckte att den såg alldeles för "second hand-ig" ut. Suck. Den var jättefin ju. Dessutom är det jag som tar studenten, inte hon. Jaja. Blir det alltför illa kan jag betala den själv.

Jag beundrar dig som orkat läsa allt det här, haha.

Kommentarer
Postat av: nattis

haha verkar som om du är väldigt insatt i hur din studentklänning ska se ut ;) jag däremot såg en vit klänning på h&m en dag och tänkte; hey den kan jag ju ha på studenten och köpte den. Vilken klänning man än har, så kommer alla bära vitt och på studentdagen kommer man knappast gå runt o tänka på klänningen, eller? ajaa haha vet iaf att jag bara kmr vara sjuukt glad

2008-04-20 @ 00:19:07
URL: http://mangomango.blogg.se
Postat av: Disa

oooohaaaaaaaaaaa!!! en marimekko-klänning!!! och hellång!! låter jättesnyggt!!! :DDDD

2008-04-20 @ 22:28:57
Postat av: Ms. X

Även fast jag inte går ut än så förstår haha. Det är alltid samma stress med avslutningskläder varje år!

2008-04-26 @ 23:27:27
URL: http://MsXtra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0