Fransmän

Har blivit dålig på att uppdatera, ska bättra mig. Gillar att blogga på morgnarna också men idag hann jag inte. Skulle vara i Stefanskolan halv nio för projektarbetet. Det gick bra, jag fick vara med på deras morgonbön och sen intervjuade jag några elever som gick i fyran. Fick inte ut lika mycket av dem som sjuorna från den andra skolan men det ska säkert gå bra. Nu är det bara att börja ammanställa arbetet. Det är huuur flummigt som helst.

Gick till skolan, hittade som vanligt Camilla och Andreas i datasalen. Vid halv tolv gick vi och åt. Flera personer kom och satte sig först vid vårt bord men flyttade sedan på sig när intressantare personer kom ner haha... Först var det Daniel, sen Erika, sen Weggen. Haha. Para satt kvar iaf :P

På filosfin hade vi förhör på Hegel och det var fett krångligt. På håltimmen gick Andreas och jag och köpte semor (de var jättegoda!) och sen hade vi engelska och då skulle vi skriva en krönika, blev väl helt ok.

Var duktig flicka idag och gick och tränade. Nu har jag tränat torsdag, tisdag, söndag och torsdag, ska gå på söndag den här veckan också och tisdag nästa vecka och försöka hålla mönstret. Får se hur det går :P

Just det, när jag satt på tunnelbanan på väg till Friskis satt jag som vanligt med näsan begravd i Rhinocéros. "C'est sympa, Rhinocéros", hör jag plötsigt och tittar upp och mitt emot mig sitter sn skitsnygg fransman och vill snacka litteratur med mig haha... Som vanligt när någon talar franska med mig blir jag alldeles ställd och mumlar något tillbaka och sen frågar han mig nånting men måste upprepa flera gånger och när jag fortfarande inte förstår, frågar han mig på svenska hur långt jag har kommit i pjäsen. Jag svarar hinom på franska och begraver sedan näsan ännu djupare för att slippa se på honom. Hatar sånt där, det är så pinsamt. Jag får tunghäfta varje gång jag måste snacka franska, skitjobbigt. Jag borde ta och börja prata lite mer franska med folk, då kommer jag säkert igånr. Jag vet ju att jag kan, bara jag får värma upp lite så att säga.

Nej, nu måste jag verkligen sätta igång och göra läxor här, skriver mer lite senare!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hur länge har du läst franska? :)
Kram!

2008-02-07 @ 20:54:41
URL: http://Gribbe.blogg.se
Postat av: zara

hmmm lät jobbigt med läxor...

2008-02-07 @ 21:53:46
URL: http://zarabara.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0