Listor är bra

Min personliga innelista
- Rosa. En underbar färg. Mitt rosa nagellack, mina rosaglittriga öronringar, mina rosa strumpbyxor... Varför har jag inte börjat använda dem förrän nu?
- Frödinges kladdkaka. Underbart god fryst som tinad
- Harry Potter. Läste ut den sjunde och sista Harry Potter-boken för bara några minuter sen. Underbara böcker, genomtänkta, smarta, spännande, sorgliga, lagom romantiska... Kan det bli bättre?
- Päron. Frukt som jag lärt mig uppskatta den senaste tiden. Söt och otroligt saftig och kan användas till så mycket
- Te. Är sen en tid tillbaka inbiten tedrickare. Det är verkligen fantastiskt. Hjälper mot allt. Lägger sig som en mjuk bädd i magen. Mm.
- Vin. Gärna vitt. Den perfekta drycken. Så länge det inte är 90cents-vin från Lidl smakar det bra, friskt och gott och med precis lagom mycket alkohol. Det ser elegant ut också.
- Min svarta fodralklänning från American Aparrel. Säkert felstavat, det där sista. Men det gör inte klänningen sämre. Den är underbar! Snygg och välsittande och går att använda till så mycket!
- Pussar. Mjuka, blöta, sensuella, trånande. Gärna på ryggen och i nacken av världens bästa ryggpussare.

Min personliga utelista
- Den svenska Harry Potter-översättningen.
Har aldrig läst nån HP-bok på engelska, men ändå märker man så tydligt alla misstag översättaren gör. Eller misstag och misstag, vid vissa tillfällen verkar översättaren närmast dum i huvudet. Att översätta "there is no such thing as..." med "det finns ingen sån sak som..." och att skriva Mörd-spegeln istället för Erised-spegeln... vad är det för skit? Fler fel finns och det i STORA mängder...
- Folk som inte kollar mobilen. Vad är felet?
- Jobbiga spärrvakter. "Nej, nej, det är billigare på Pressbyrån och jag är dm i huvet som inte vill sälja en dyrare biljett till dig även fast det kommer göra så att du missar tåget och blir tvungen att vänta tio minuter till på den här iskalla perrongen"

Kommentarer
Postat av: erika

hehehehe, tio minuter på perrongen? Tja, bor man i storstan så blir man väl lite bortskämd. tio minuter! jez, thats nothing!
:)

2008-01-03 @ 20:11:09
URL: http://knivskarp.blogg.se
Postat av: Sonja

Avskyr svenska översättningar över huvud taget! Horribla, speciellt i film och serier. Usch och fy.
Ska prova frödinges kladdkaka :D

2008-01-03 @ 21:14:37
URL: http://SoosB.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0