Mysig middag hos Eeerika

Hemma igen fån en ytterst trevlig kväll hemma hos Eeerika. Anna, Vanja och jag höll nästan på att missa tåget för att biljettautmaten var seeeeg men vi hann i sista sekunden. Vi bredde ut våra jackor på golvet i ett hörn och satt där och myste och åt choklad :)

Väl framme i Uppsala visste vi inte vilken buss vi skulle ta men det löste sig till slut haha och Eeerika kom och mötte upp oss. Hon hade redan köpt allt till middagen och lagade allt själv, vilken värdinna! Vi satt i köket och drack vin och pratade medan Eeerika gjorde lammgryta med tomatsås och massa goda kryddor, två olika bulgursallader med fetaost, rucola och russin och massa annat, hoummus, gurksallad med yoghurt och mynta och potatis med kokta vitlöksklyftor. Det var helt underbart gott och middagen var jättemysig med levande ljus och allt. Till efterrätt åt vi sorbet direkt ur paketen och vinglasen fylldes på hela tiden och vi kollade på Arn-parodin och tog massa foton och vid halv tolv-snåret satte vi på Borta med vinden. Jag slocknade efter typ en kvart haha... De väckte mig vid två och vi gick in och la oss och sov i Eeerikas rum och jag vaknade som vanligt först av alla. Låg och läste Under det rosa täcket en stund. Hugo har sagt att den boken är helt sjuk och eftersom jag såg den där i eeerikas bokhylla så kunde jag ju lika gärna läsa den. Vet inte riktigt vad jag ska tycka, jag är alldeles för påverkad av Hugos åsikter nu känns det som haha...

Efter ett tag började sömntutorn vakna och Eeerika gick ut och köpte semlor. Vilken frukost! Det var dock inte allas vad jag var sugen på, med ett smått bakisillamående vill jag hellre ha nåt syrligt som typ yoghurt eller nåt salt, typ pizza. Är extremt sugen på det just nu, haha.
Vi gjorde te och satte oss för att kolla klart på resten av filmen men jag var tvungen att gå vid halv-tjugo i ett för att hinna med tåget hem. Bussen var lite försenad och jag rusade in på stationen några minuter efter ett och biljettautomaten var segare än vanligt men jag hann mirakulöst nog med tåget.

Nu har jag varit hemma ett tag och hunnit duscha och tvätta håret. Ska dricka te och göra mig iordning nu och sen ska vi åka ut till Smedslätten och fira min kusin Lydia som fyller elva år :)

Skriver mer ikväll och lägger antagligen upp bilder :)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0