Halv åtta hos mig

Ikväll tog jag ingen bild på min middag men den kickade tillräckligt mycket ass för att tillägnas ett inlägg. Alla borde göra det här, för enklare blir det knappast.
Skiva potatisar (oskalade (eftersom vi älskar smak och näring, avskyr att kasta mat och är ganska så inte dumma i huvudet)) i 2-3 cm tjocka skivor och morötter i stavar. Lägg i en form, häll på flingsalt, svartpeppar, timjan, spiskummin och olivolja (vi snålar inte på någonting), blanda runt så allt blir täckt och ställ in i ugnen på 200-225 grader celsius i 30-45 minuter. Klart är det när provstickan går igenom lätt och rotfrukterna är lite mysigt brända i kanterna.
Servera med en klick majonäs, lite av min hemgjorda tomat- och citrongräsmarmelad (hö hö) och en kall öl. Ett avsnitt av Halv åtta hos mig är inte helt fel. Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: emma

mmmmums så gott :)

2011-03-17 @ 21:34:54
URL: http://timglas.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0