Andra inlägget på nya datorn

God middag på er alliopa! (eller´vad är det man säger vid den här tiden på dygnet?
Jaja, hoppas ni har sovit gott iaf. Det har jag, men det kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig vid min nya kudde. Jag har lite ont i halsen, känns som att det sitter nån sorts svullnad precis ovanför halsgropen, vet inte vad det är. I övrigt mår jag bra.

Snart kommer jag säkert bli ivägskickad till affären, ska köpa smör och cider, har jag fått veta hittills. Kalkonen står i ugnen och sprider den välbekenta juldagsdoften. Det doftar underbart gott, men det är nästan lite för mycet haha. Om ett tag kommer doften av kalkon blandas med den av rotselleri. Selleripurén är étt självklart inslag på juldagsbordet, även om jag inte riktigt gillar det. Gillar faktiskt inte selleri över huvudtaget. Men det finns ju så många andra goda tillbehör till kalkonen; ugnsrostad sötpotatis, kantarellsås, brysselkål, gelé och såklart, den underbara stuffingen! Den består av kycklinglever, bacon, ´brödsmulor, buljong, ötkryddor och äpplen. Den ser enormt oaptitlig ut men smakar ljuvligt. I år har vi även stoppat i lite valnötter, får se hur det blir.

Nej, nu kanske man borde göra lite nytta,

Kram

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hoppas du hade en underbar jul :) Och grattis till den rosa laptopen! :D (Läste inlägget under)
Kramar :)

2007-12-25 @ 12:49:55
URL: http://Gribbe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0