Busy day

Ledsen för dålig uppdatering, men jag har knappt haft nån tid över alls idag.
Efter det korta inlägget imorseåkte jag till Daglivs vid Fridhemsplan och handlade lite grejer inför juldagen, kycklinglever, sötpotatis, rotselleri, bacon och lite annat. Åkte hem med det och begav mig ut på stan. Åkte till Pandora och hämtade presenten till mamma, köpte ett armband till mig själv på Emmaus, åkte till T-Centralen och köpte en klänning till Lydia och en Spiderman-slips till Samuel på H&M (mina kusiner, de är 10 och 5 år gamla). Köpte ett grytunderlägg till mamma också.
När shoppingen var klar åkte jag hem till Hugo en vända för att fixa presenten till Inès.
Hann inte vara hos Hugo särskilt länge, för sen var det dags för pre-julmiddag hos mormor&morfar. Vi åt julskinka, köttbullar, jansson, rödkål och sill och drack glögg och åt Aladdin. Mysigt som vanligt :)

Nu har jag gjort marmelad i tre timmar. Den står och svalnar nu och snart ska jag hälla upp den på burkar. Den blev väldigt söt och väldigt syrlig, men god. Den blir säkert uppskattad. Ska baka kardemummaskorpor imorrn också, att ge bort tillsammans med marmeladen.


Nej, nu ska jag fixa det sista, sen bädda sängen och lägga mig och läsa :)


Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0