Ellen Key och Louisa May Alcott

Med ett avbrott för Kyrkmössen har jag ägnat hela eftermiddagen och kvällen åt att skriva mina muntliga presentationer jag ska hålla imorgon; om Ellen Key på svenskan och om Louisa May Alcott och hennes bok Little women (som jag antagligen nämnt hundra gånger vid det här laget haha) på engelskan. Hoppas det ska gå bra, så himla skönt att få sånt där överstökat, men samtidigt lite orolig att jag inte förstått uppgifterna helt korrekt. Jaja, det är bara att jämföra med andra, har alla gjort ungefär likadant brukar det inta vara nån fara.
Hade även ett telefonsamtal med Helena alldeles nyss om allt det här, vi är lika förvirrade båda två...

Nu ska jag ringa Hugo, tror jag. Det känns bra. Kanske börja läsa Tåbb med manifestet av Lars Ahlin (som en del av uppgiften till på ferdag), sen kolla på Seinfeld och sova. Skriver antagligen mer imorgon förmiddag.

Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0