Fler tankar

 - T-Centralen. Det stället är hysteriskt. Går inte att komma ut eller in nånstans, ständigt hundra människor som kommer från olika håll och ska igenom exakt samma spärr, känns det som. Fundreda ett slag över att man skulle kunna dela upp spärrarna ich ha hälften för utpassering och hälften för inpassering, men kom på att jag är emot för mycket organisation.
 - Espresso House. Det är ytterst sällan jag dricker kaffe men gör jag det så köper jag "godislatte" på Espresso House. Har provat karamell, hasselnöt och nu för en stund sen, choklad. Mmm... Gillar när det liksom är en söt smak som dominerar och har en touch av kaffe, som att äta såna där hårda chokladgodisar med kaffesmak. Det är dessutom bra att det inte är så stor koncentration av kaffe eftersom jag lätt får såna där koffeinskakningar. På ett litet café vid Järntorget i Gamla stan har de en latte som de kallar just Candy latte. De smaksätter den med choklad och karamell och hasselnöt (eller var det vanilj). Komme rinte riktigt ihåg, men gott lät det iaf, passar säkert mig som gillar sötsaker med kaffesmak.
Och ska jag inte dricka godislatte men ändå vill ha kaffe föredrar jag Espresso. God och billig sådan finns på Fratelli på Birgerjarlsgatan.
I överigt dricker jag, som ni kanske har märkt, mest te. Men det tar vi en annan gång.

Snart måste jag börja hoppa in i duschen och tvätta håret. Kl 19.00 ska vi samlas på Nybrokajen för att ta båten ut till Djurgården och Lejonbacken. Ska bli spännande att se hur bordsplaceringen ser ut. Förhoppningsvis har min underbara vän, fröken elevrådsordförande Anna, placerat mig med några softa människor. Gärna ettor, de verkar mysiga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0