Glasburkar

Det är naturligtvis inte bara jag som fått för mig att jag ska koka marmelad i julklapp. Folk ska ju dessutom lägga in sill och ha fina burkar till allt julgodis de gör. Naturligtvis var alla glasburkar på alla Granit-affärer i hela stan slut och de enda som fanns kvar var gigantiska. Hittade till slut två burkar i hyfsad storlek på Åhléns vid Fridhemsplan, bra början iaf. Sen gick jag och köpte fem citroner och tre kilo päron på Daglivs. Började få ont i hälen igen också, bara det inte är nån svag hälsena som spökar och tänker gå av när som helst, det blir inte skoj.

Hur som helst så kom jag hem till slut och vi åt middag. Blev kalkon i en sås på chili, currypaste och vitlök med basmatiris och frästa grönsaker (har en stark känsla av att jag skrivit exakt samma sak på bloggen tidigare).
Ska nog ta det lugnt ikväll. Dricka te, kolla på tv, läsa, kanske ringa Hugo. Kanske får jag ett städryck om ett tag, skulle vara rätt skönt egentligen. Då kan man få rätt mycket överstökat.

Kanske skriver mer senare ikväll. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0