Hemma

Det var förhoppningsvis sista gången jag gick ut idag, om inte mamma skickar iväg mig till affären en vända till, någonting lär hon ha glömt.

Hämtningen av kalkonen gick förvånansvärt smidigt, nu ligger den där och tar upp nästan hela undre hyllan i kylskåpet. Funderar på om vi kanske ska göra schwarchwaldbrownies till efterrätt på juldagen, det verkar gott och enkelt och juligt. Tror vi kör på det, ska samråda lite med mamma först bara.

Mamma är fortfarande ute och köper julklappar och när hon kommer hem lär det bli ett himla tjat om att städa hit och dit och herregud jag vet inte vad... Därför tänkte jag stänga av datorn nu, sätta mig i soffan och dricka te och läsa en bok eller en tidning och varva ner lite inför den hektiska helg jag har framför mig.

Vad ska ni göra ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0