Lingolympiaden

Hade bara naturkunskap och latin idag, redovisningen gick bra. Efter skolan gick Hugo och jag hem till mig ett tag, sen mötte vi Rasmus och Madeleine och åkte till Universitete för att träffa Susanne, hon som hade hand om Lingolympiaden i år. Nån annan som var med och tävlade? Det är en tävling i språk, att kunna hitta mönster och luska ut grammatiken i olika okända språk, älskar sånt. Vi gjorde det mest för att vår lärare frågade oss och det verkade som en kul grej, vi tog det ganska oseriöst men van ändå, haha. Så i sommar ska vi till Bulgarien och delta i den stora internationella tävlingen, yayy! Det var det mötet handlade om och Unga Forskare bjöd på fika, trevligt trevligt :)

Jag skriver som sagt om Berlin senare ikväll eller imorgon, helst vid min egen dator. Oftast använder jag mammas eftersom den är mycket snabbare, min egen är helt hopplös och hänger sig hela tiden. Men sitter jag här vid mammas dator kommer hon in hela tiden och jag hatar att bli avbruten när jag skriver.

Jaja. Nu ska jag ladda upp fler bilder på Facebook :)

Kommentarer
Postat av: hedvig

... jag ser allt.

2008-09-10 @ 14:59:26
URL: http://gefaniminpulka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0