Lugnet

Tänk att man blir lika förvånad varje år när julen är slut. Och så tänker man "N är det ett heelt år kvar till nästa jul" och vips så är julen där igen! I år var jag, som jag kanske antytt tidigare, mindre förberedd än någonsin och nån julkänsla hann inte infinna sig.

Nu är i alla fall den årliga kalkonmiddagen avklarad och den smakade´nästan bättre än tidigare. Cheesecaken som jag hade gjort till efterrätt blev uppskattad, den var gudomligt god! Vi åt den med hallon och chokladsirap, mmm..!

Nu har jag dragit på mig min hemmastass/pyjamas och går runt här hemma och njuter av att julstöket är över och att jag två veckor jullov framför mig. Skulle i oxh för sig kunna bli party ikväll, min kära vän Camilla fyller ju 18, men jag känner mig inte riktigt upplad för det. Mätt och däst och ganska trött är jag´, men på gott humör :). ´Stannar nog hemma, har ju min älskade dator att sitta och knappa på, en bok som jag hela tiden längtar efter att komma vidare i och en sprillans ny kalender för 2008 som jag kan sitta och fylla i roliga saker i :)

Vad gör ni på juldagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0