Mareld

Sitter och dricker ett te som mamma köpte i eskilstuna förra veckan, det är ett grönt te med blåbär (tror jag) som heter Mareld. Mmm... Eller okej, det är fortfarande så varmt att jag inte smakat på det men det ser väldigt gott ut iaf haha...

Om ni undrar vad jag gör hemma klockan åtta en onsdagsmorgon när jag börjar tjugo över åtta, kan jag berätta att jag för en halvtimme sen eller så kom till den insikten att det inte fanns något mer onödigt än att gå till franskan idag. Varför ska jag hålla på och stressa mjig igenom dusch och kläder och allt det där, för att sedan gå den iskalla och mörka vägen till skolan för att kanske (min fransklärare har en tendens att helt enkelt inte dyka upp ibland, utan förvarning) sitta på en jättetråkig lektion i en dryg timme och sen bara gå hem igen och skriva svenskarbete för att senj gå tillbaka till psykologin kl 2? Nej, då kände jag att det var mycket bättre att sjukanmäla sig på franskan och stanna hemma istället och jag kan säga att det var ett helt underbart beslut.

Jag vill även passa på att tacka Babbeldrottning för hennes tips om att äta choklad vid mensvärk. Ska testa det nästa gång :P

Nu ska jag försöka kompensera för att jag inte är i skolan och börja på mitt arbete om Lars Ahlin (svenskan alltså). Igår började jag läsa hans bok Tåbb med manifestet, sjukt bra bok, läs den! Lars Ahlin är helt fantastisk på att beskriva människor och känslor, man blir gripen direkt!

pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0