Mysig eftermiddag

Har just lärt mig att man inte alltid ska tänka högt, hoppas du inte tog åt dig. Det är nu man märker att den man läser om varje dag inte skriver en saga, utan om sitt riktiga liv. Och den personens ångest blir till andras underhållning. Min egen underhållning. Det är hemskt.

Jaja, skolan blir bara mer och mer oseriös. Skoldagen bestod av en timmes babbel om judendomen från Nils Gräns, sen var det "eget arbete" och engelska skulle vi ju inte ha, så vi slutade halv två istället för tjugo över fyra, naaajs...

Hugo och jag tog en promenad upp till Vurma vid St: Eriksplan och drack te och åt kardemummabulle och hade det mysigt. Nu är jag hemma igen och tänkte göra den där engelskauppgiften vi fick, hitta 30 ord om ett visst ämnesområde och sammanställa till en ordlista. Hade tänkt göra lite i CAE också men glömde boken i skolan, tar hem den i helgen istället.

Ikväll är jag ensam hemma, som jag varit så otroligt många kvällar sen mamma bytte jobb. Det är rätt skönt, men samtidigt lite ensamt ibland.

Nej, nu är det engelska som gäller och sen ska jag svulla lasagne från igår :)

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0