Päron

För att komma med ett redigt husmorstips kan jag ju berätta att om man har en tekopp med massa beläggningar som inte går bort i diskmaskinen och man måste skrubba bort dem själv med en svamp, så går det ännu bättre om man strör salt i koppen först. Går som en dans! Eller citron, funkar bra det med.

Snart ska jag nog ringa Andreas och bestämma när vi ska ses. Undrar om jag har råd med fika? Fattar inte vart alla mina pengar tar vägen. Jag kanske akn äta nåt innan, så jag inte är hungrig sen. Men jag är sugen på päron, det blir man ju knappst mätt av. Men det är gott. Hade btw päron i salladen igår, tillsammans med avocado, tomater, gurka, koriander, basilika och lime. Gott var det. är fett inne i sånt där just nu, att göra sallader med myclet grejer, i, mycket lätta och fräscha grejer, som örtkryddor och frukt. Och gurka. Hatade typ gurka förut, tyckte det var fett onödigt, men nu har jag kommit på att det är värsta bra grejen ju. Ska fortsätta med det. Tills jag blir besatt av nån annan sorts mat som jag börjar laga och äta jätteintensivt i två månader.

Nu ska jag nog försöka plugga. Vad sägs om psykologi, då behöver jag inte lämna datorn... yayy!

pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0