Sovmorgon på riktigt

Ja, jag sov faktiskt tills jag vaknade idag, så himla skönt. Visserligen vaknade jag av att jag var så in i helvetes kissnödig eftersom smarta jag hällde i mig en halvlitersflaska vatten innan jag gick oah la mig, men ändå. Att sova till nio är inte fy skam!

Just det, jag har ju funderat på att gå ner i vikt litegrann. Inte mycket alltså, vill bara se ut som jag såg ut förut. Har under en ganska lång period bakat rätt mycket, blivit bjuden på massa godsaker och helt enkelt småätit mer för jag har haft så himla stor aptit. Förhoppningsvis löser det sig av sig självt en del iom att helvetesdagarna tar slut (that is to say mens) men ändå, man kan ju försöka lite.
Borde börja röra på mig lite mer, har kommit på att jag slöat till rejält sen det började bli kallt. Nu åker jag kommunalt de sträckor jag alltid förut promenerade. Ska ta upp promenerandet igen, nu har jag ju dessutom tid för det eftersom det mesta i skolan är avklarat för terminen och jag kommer sluta tidigare både idag och imorgon pga av muntliga redovisningar som jag redan har gjort (yayyyy!). Friskis&Svettis får nog vänta ett tag tyvärr, blev ju förkyld efter att jag varit och tränat i söndags, så det ska jag vänta med tills jag är helt frisk.
Dessutom kan det nog vara skönt att äta lite nyttigare så här innan jul, så att man inte sitter där på julafton och redan är trött på mat. Nej nej, jag är starkt konservativ när det gäller julfirande och maten är det vikitigaste.

Btw, när jag talar om vikt så menar jag inte de siffror vågen visar, för det är inte alls särskilt mycket. Jag talar om hur jag ser ut och jag är definitivt större runt bålen nu än jag var förut.

Nej, nu ska jag gå in på Tasteline och leta upp lite smarriga recept på godis, marmelad och annat jag kan göra och ge bort i julklapp.

Ha en bra dag! (eller jag kanske skriver igen om typ en timme, vem vet? :P)

Kommentarer
Postat av: Emelie

nej jag är inte gravid

2007-12-06 @ 12:06:26
URL: http://ungmamma15.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0