Taggad

oooh, imorgon åker jag till BERLIN! Det perfekta resmålet egentligen, det ligger en loch en halv timmes flygresa från Stockholm och allt är tydligen jättebilligt där. Som tur är har vår älskade globala uppvärmning sett till att det är ganska varmt även där, en 5-10 plusgrader (känns bra att åka nu, eftersom det tydligen ska bli en massa minusgrader här hemma från och med imorrn moahaha). Verkar som att Disa har koll på massa betala-per-kilo-marknader, naaajs. Och så fick vi massa tips från förra Berlin-gänget (de som var där för två veckor sen) så det här kommer bli riktigt bra.

Idag börjar jag skolan klockan två men satte ändå väckarklockan på nio. Jag har massor av saker att göra idag och jag gillar att veta att jag har gott om tid på mig.

För det första måste jag få klart städningen av mitt rum. Igår packade jag ner de sista papprena och annat i förvaringslådorna, sen tog jag ut allt i hallen och dammsög helt rummet jättenoggrannt och våttorkade. Idag kanske jag ska rensa bokhyllan litegrann och sen ska jag bara ställa in allt igen, klart! Känns skönt att ha kommit så långt.

Eftersom min största begåvning är att glömma saker, glömde jag naturligtvis laddarna till både mobilen och kameran hos pappa. Bravo! Därför måste jag åka ut dit och hämta dem idag. Ska åka nu inom en timme, har jag bestämt mig för. På tillbakavägen går jag av vid Fridhemsplan och promenerar hem och köper en ny deo på Åhléns Odenplan. Tre flugor i en smäll!

Sen måste jag ju packa! Skrev en packningslista igår, blir tre klänningar och en kjol jag tar med mig. Lite strumpbyxor och koftor o så såklart men jag måste ha plats över i väskan för alla kläder jag hopppas köpa där. Mitt enda problem vad gäller packningen är vilka skor jag ska ha med mig. Jag vill ha ett par som jag kan gå mycket i och nåt par som funkar på kvällen. Som sagt, jag vill ha så mycket plats som möjligt kvar i väskan så helst bara ett par skor nerpackade (och ett par på fötterna haha).

Jaja, får rådgöra med mina reskamrater senare idag.

Lägger in en fin bild på Anna och Disa, som fyller år på fredag (det är mainly därför vi åker till Berlin)

image12
Den här fina bilden tog jag när vi hade årets första picknick; frukost i Vitan andra söndagen på påsklovet! <3

Vad ska mina söta eventuella läsare göra idag?


Kommentarer
Postat av: beatrice

härlig bild :)

2007-12-12 @ 13:07:42
URL: http://bbeatrice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0