Tankar

- Bloggande. Varför gör man det egentligen, är det verkligen för att skriva av sig eller handlar det bara om bekräftelse? Jag tror inte det är många som skriver om sina innersta känslor på internet, sånt som man kanske egentligen skulle må bra av att skriva om. Jaja. Kul att titta tillbaka på gamal inlägg är det iaf.
- Skolan. Vad är det man får ut av det? Stället mig den frågan om och om igen och skulle vilja komma till nån slags insikt om att skolan borde genomgå en kraftig reformation eller tas bort helt. Vem är det som har bestämt exakt vilka grejer man ska kunna för att andra ska tycka att man är bra och för att man ska ha fler möjligheter än andra? Vad kommer jag ha för nytta i livet av att veta vad ett kolväte har för atombindningar? Dessutom känns det som att skolan mest handlar om prestationer, att vi ska visa upp oss hela tiden.
- Julstädning. Något min kära mor går runt och är jättestressad över just nu. Naturligtvis kommer även jag bli indragen, trots att jag inte känner någon vidare stress.
- Uppsvälldmage och sånt där. Ni vet, vissa dagar känner man sig tjock eller uppsvälld eller både och. Och man tycker att man borde lära sig varför efter ett tag, men själv kan jag inte hitta nåt mönster. Ibland kan jag i princip ha haft matorgie kvällen innan men ändå gå runt med platt mage dagen efter medan jag ibland känner mig som en fet kossa trots att jag inte ätit mågot på flera timmar innan jag gick och la mig kvällen innan. Förklaring?
- Sömn. De senaste veckorna har jag av nån anledning börjat tycka att de är jättetråkigt att somna på kvällarna. Det kanske handlar om ensamhet eller nåt, eller att jag blivit för rastlös och datorberoende. Vad det än är, så känner jag alltid ett behov av att sysselsätta mig med nåt innan jag somnar, typ läsa en tidning eller så, gärna till midnatt eller så. När jag är hos mamma kollar jag på Seinfeld kl 22.55 (har ju tv på rummet här :P). Detta resulterar i en sjuhelvetes sömnbrist och varje morgon är det lika helvetiskt jobbigt att stiga upp. Varför lär jag mig aldrig?


Koncept snott av Rebecca Levi. Mina egna tankar, dock.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Svar: Ja, det är skit kul! Och man märker inte riktigt att man träna för att man larvar sig så mycket, haha :D Jag tränade bara ett vanligt jympa-dans bas pass :)

Oj, oj va jag känner igen mig på sista sömn tanken!
Kramar :)

2007-12-19 @ 22:30:01
URL: http://Gribbe.blogg.se
Postat av: Evelina

ja kloka tankar var det i alla fall, håller med om mkt =)

2007-12-19 @ 22:46:56
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0