Vintermiddag och jullov

Kvällen igår blev riktigt lyckad. Vi hade en abbonerad båt från Nybrokajen där vi fick fördrink och knäck och sen gick vi den lilla biten till Lejonbacken. Väl där fick vi våra bordsplaceringar och tydligen var det fler människor än platser så det tog helt sjukt lång tid innan vi fick sätta oss ner. Oturligt nog blev jag placerad med en vägg och en högtalare mittemot mig, men jag hade iaf två trevliga tjejer bredvid mig att prata med. Minns inte vad de hette, den ena gick iaf i ettan och den andra i tvåan. Kul att lära känna folk man annars antagligen aldrig skulle ha pratat med. :)

Maten var god också, trerättersmiddag och ett gott vitt vin. Priser delades ut i kategorier som Bästa frisyr, Bästa klädda kvinna, Bäst klädda man, Årets ljushuvud osv. Själv vann jag ju ingenting men vad kan man begära liksom? Tror inte jag utmärker mig särskilt mycket.

Efter att ha minglat lite efter desserten började de flesta dra sig därifrån. Vi (jag, Hugo och Nv3b) var kvar rätt länge, men nån gpng efter halv tolv började även vi dra oss in mot stan. Vi hamnade på Treat, där vi satt och drack öl eller vin eller nåt annat trevligt och pratade och hade det mysigt :). Sen sov Hugo hos mig. <3

Imorse låg vi och drog oss jättelänge, men till slut kände jag att jag var tvungen att gå och duscha. Efter det slängde vi på oss kläder och gick iväg, det var julavslutning i kyrkan halv elva. Det var väl fint, men vad hände med den utlovade evengelieläsningen på latin?

Nu är jag iaf hemma igen, sitter här och äter frukost eftersom jag inte hann det imorse. När jag druckit mitt te ska jag ge mig ut i kylan för some serious ärenden;

- Köpa julklapp till mamma
- Försöka hitta en julklapp till Hugo
- Köpa det vi ska ha för att göra en julklapp til Inès
- Hämta kalkonen på Ingelsta

Ska försöka promenera så mycket som möjligt också. Har mycket att göra i helgen, men det ska bli roligt. Kanske inte att städa, men att klä granen och baka skorpor och göra marmelad.

mm nu ska jag slappa en stund, sen get back to business.

Puss&kram!


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha.. Kanske för aatt asken är röd! ;o)

Skillnaden är att i Paradis är det bara ljus choklad och i Alladin är det blandat ljus och mörk! =)

2007-12-21 @ 12:53:07
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: Anna

Ja du! Vi köper ingenting till varann i år faktiskt! Vi ska ta en helkväll med barnvakt så ska vi ut på stan och äta på restaurang och gå på bio! Vi kände att vi hade mest glädje av det faktiskt! =)

2007-12-21 @ 12:54:40
URL: http://moranna.blogg.se
Postat av: Anna

Ja man har mycket mer glädje av det! Så vi provar det i år! =)

2007-12-21 @ 13:05:35
URL: http://moranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0