Baka!

Nej, jag känner att jag inte vill lägga ner den här bloggen också, som jag gjorde med den förra. Därför kanske jag ska börja uppdatera lite oftare... :P

Har så sjukt mycket tankar som snurrar runt i mitt huvud men för första gången på närmelsevis ett halvår känner jag mig åtminstone inte begravd under skolarbete. En chans att andas ut lite och tänka på annat.

Just nu sitter Hugo i mitt kök och pluggar naturkunskap och jag sitter i soffan och läser en bok om små barns språkinlärning. Ska skriva ett psykologiarbete om det till nästa fredag men problemet är att jag tycker ämnet är för intressant så jag kommer sitta och läsa alla tre böcker jag lånat från pärm till pärm och inte få nån tid att skriva själva arbetet, haha...

De senaste tre dagarna har i övrigt bestått av Kyrkmöss, nästan anmälan till Fransk hörförståelse och muntlig prodkution på SU och ett enormt sug efter att baka. Ska nog ta och sätta en surdeg till ett danskt rågbröd imorgon förmiddag. Till helgen ska jag, hör och häpna, baka brownies ur en Viktväktarkokbok. Haha. Otippat att jag skulle göra det, jag, som lever efter parollen "ju mer smör desto godare". I de här browniesarna består fettet av 2 msk olja och resten av lite ägg och mosat äpple. Men faktum är att Fanny i Nv3b bakade en sockerkaka förra året till spanskan och hade inget smör hemma så hon tog äppelmos istället och det blev sjukt gott! Så det här ska säkert bli smaskigt det med.

Nu ska jag fortsätta läsa lite. Klockan fem ska vi möta Odd och Johanna vid Slussen och gå och äta och sen gå och se Den allvarsamma leken på Stadsteatern. Hoppas det inte blir för djupt, haha.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Haha, här finns så otroligt många lekparker :)

2008-04-16 @ 22:20:44
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0